rolada makowa biszkoptowa

Moja ulubiona. Smaczna i długo zachowuje świeżość. Idealna na święta.

rolada makowa biszkoptowaBiszkopt na roladę pieczemy  według tego przepisu  i dodatkowo przygotowujemy masę makową.

masa makowa
350 g zmielonego maku
65 g masła
80 g cukru
25 g zmielonych lub posiekanych orzechów
25 g zmielonych lub posiekanych migdałów (bez skórki
50 g rodzynek
2 łyżki marmolady śliwkowej lub brzoskwiniowej
2 łyżki miodu
skórka otarta z pomarańczy
szczypta cynamonu

Mak, masło, cukier i marmoladę dać do rondelka i na małej mocy kuchenki smażyć ok 5 minut. Po chwili dodać resztę składników i dalej smażyć ok 2-3 minuty, często mieszając tak aby mak się nie przypalił (można dodać parę kropli aromatu migdałowego). Gorącą masę makową rozsmarowujemy równo zostawiając 3-4 centymetrowy nieposmarowany masą dół rolady. Zawijamy wzdłuż szerszej strony lekko dociskając, łączenie powinno znaleźć się na spodzie. Gotowe ciasto zawijamy ciasno w papier pergaminowy lub w lniany, czysty ręczniczek i pozostawiamy do zastygnięcia na parę godzin. Gdy rolada stężeje zdejmujemy ręczniczek, polewamy całość polewą czekoladową lub lukrem i dowolnie dekorujemy.

6 thoughts on “rolada makowa biszkoptowa

    1. Powodzenia. Przypomniało mi się, że fajnym i udającym się zawsze sernikiem jest sernik gotowany na herbatnikach. Nie trzeba piec kruchych placków tylko gotowe kupne herbatniki przekłada się gorącą masą serową. Szybko, łatwo i smacznie. U mnie nie ma jeszcze tej propozycji ale w necie znajdziesz przepis : )

      Polubienie

  1. własnie chodzi o mój 1 raz, wazne by była prosta w przygotowaniu, drożdzowa najlepiej ale boję sie ciasta drozdzowego i tego ze mi cały popęka. Dziekuję Pani. Pierwszy raz przygotowuję święta, szukam tez sprawdzonego przepisu na sernik a Pani strona jest świetna i bardzo za nią dziękuję 🙂

    Polubienie

    1. Bardzo mi miło, że podoba się Tobie u mnie. Ja już dawno nie piekłam stucli drożdżowej z makiem u mnie na święta króluje biszkopkowa, ta na którą jest przepis. Nie jest ona trudna w przygotowaniue. Nawet możesz użyć gotowej masy makowej, troszkę ją „podrasować” i też się uda. Jesli będziesz chciała jednkan przepis na drożdżową to coś wymyś
      limy…Jesli chodzi o sernik to ja preferuję na święta krakowski. Pozdrawiam Kasia

      Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.