sernik gotowany na herbatnikach

sernik gotowany Do zrobienia tego sernika zainspirowała mnie Ilka – czytelniczka mojego bloga. Szukała przepisu na sernik, który zawsze się udaje nawet początkującym. Myślę, że ten przepis mógłby spełnić oczekiwania. Sernik nie jest pieczony więc nie ma ryzyka, że się przypali, opadnie lub się nie dopiecze. Mimo, że ten sernik nie „widział” piekarnika,  w niczym  nie ustępuje smakiem tym pieczonym. Jest wyborny, szczególnie schłodzony.  Szybko się go robi i szybko znika z blaszki 🙂

Receptura pochodzi ze skarbnicy przepisów mojej mamy. Mama oczywiście piecze trzy kruche placki, które dzielą warstwy sera. Ja proponuję wersję ekspresową na herbatnikach.

sernik gotowany na herbatnilach

składniki na blaszkę 24cm x 24 cm:
1 kg sera może być wiaderkowy
200 g masła
300 g cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego lub parę kropli esensji waniliowej
4 żółtka
½ szklanki mleka
2 łyżki budyniu waniliowego, śmietankowego lub mąki ziemniaczanej
herbatniki petit u mnie 48 sztuk

garść rodzynek-opcjonalnie

wykonanie:
Blaszkę wyłożyć papierem pergaminowym lub folią aluminiową. Na dno rozłożyć pierwszą warstę herbatników.Masło roztopić w garnku na wolnej mocy kuchenki. Dodać cukier puder, cukier waniliowy, mieszając zagotować. Dodać ser, żółtka i nadal mieszać. Budyń rozprowadzić w mleku i wlać do masy serowej. Mieszając doprowadzić do zagotowania się masy. Gotować około 1-2 minut. Ser powinien mieć gęstość budyniu. Dodać garść rodzynek, wymieszać. Gorącą masą przekładać warstwy z herbatników.Herbatniki⇒ ser⇒ herbatniki⇒ ser⇒ herbatniki⇒ ser⇒ herbatniki. U mnie są trzy warstwy sera ale można podzielić ser tylko na połowę. Wówczas otrzymamy ciasto z grubszymi warstwami sera i mniejszą ilością herbatników. Należy pamiętać by ostanią wartwę stanowiły herbatniki. Wierzch sernika polać polewą czekoladową, lukrem bądź masą karmelową.

