piernik ekspresowy

Smaczny, mięciutki, pulchny i aromatyczny tak mogę go opisać. Zrobiłam go a właściwie zrobiła go moja 11 letnia córka bez użycia miksera i mojej pomocy.  Pyszny,  łatwy i ekspresowy w przygotowaniu. Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy.

składniki:
2 szklanki maki pszennej
1 szklanka cukru
½ szklanki oleju
½ szklanki śmietany
½ szklanki dżemu
1½ łyżeczki sody
2 łyżki ciemnego kakao
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka cynamonu
4 jajka

wykonanie:Wszystkie mokre składniki wymieszać razem olej, śmietanę jajka i dżem. Dodać kakao, natępnie cukier, mąkę,  przyprawę piernikową, cynamon i sodę. Wymieszać aby składniki się połączyły.  Dno foremki (u mnie keksówka 26x12cm )wyłożyć papierem pergaminowym, lekko natłuścić  i oprószyć mąką. Przygotowane ciasto przełożyć do blaszki. Piec w piekarniku rozgrzanym do 170 ºC przez około 50-60 minut, do suchego patyczka. Patyczek od szaszłyka wbijamy dość głęboko w ciasto, jeśli po wyciągnięciu patyczek będzie suchy, nie będzie oblepiony surowym ciastem mamy pewność, że ciasto jest upieczone. Jeśli będzie inaczej ciasto pozostawiamy jeszcze w piekarniku aby się dopiekło.

Upieczony piernik wyciągamy z blaszki (odrywamy papier od spodu), lekko studzimy, wierzch polewamy polewą lub lukrem.

